Informacje o Centrum Komputerowym

Centrum Komputerowe Politechniki Łódzkiej było jednostką pozawydziałową działającą w latach 1992-2019. Po decyzji JM Rektora o likwidacji, działania jej kontynuuje powołane w 2019 roku Uczelniane Centrum Informacyjne, które przejęło całość zasobów ludzkich i sprzętowych a także zobowiązań CK. Strona niniejsza ma charakter archiwalny.

Misja Centrum Komputerowego

  • Partner władz w procesie informatyzacji Uczelni
  • Zaufany usługodawca dla jednostek ze środowiska naukowo-badawczego regionu, świadczący usługi ICT wspierające ich działalność naukowo-badawczą, dydaktyczną i organizacyjną
  • Współrealizator projektów budowy infrastruktury i udostępniania usług Społeczeństwa Informacyjnego w regionie
  • Wykonawca prac badawczo-rozwojowych i inwestycji służących rozwojowi infrastruktury oraz kreowaniu nowoczesnych, wysokiej jakości usług ICT
  • Miejsce pracy dla ludzi aktywnych, wspólnie tworzących warunki i osiągających sukces zawodowy i finansowy

 

Obszary aktywności

 

  • Techniczne i informatyczne wspomaganie prac naukowobadawczych i procesu dydaktycznego Uczelni
  • Techniczne i informatyczne wspomaganie procesu zarządzania Uczelnią
  • Realizacja zadań powierzonych Politechnice Łódzkiej przez MNiSzW, usługi na rzecz łódzkiego środowiska naukowo-akademickiego – MSK LODMAN
  • Udział w ogólnopolskich i regionalnych projektach badawczych współfinansowanych przez MNiSzW
  • Usługi eksperckie w zakresie technologii i usług sieci komputerowych
  • Współorganizacja lub udział w konferencjach, warsztatach i seminariach

 

Nauka i dydaktyka

 

  • Budowa, eksploatacja i zarządzanie USK
  • Szkolenia KNX/EiB (inteligentny budynek)
  • Podłączanie sieci LAN do USK
  • Jednolity System Poczty Elektronicznej
  • Telefonia VoIP
  • Multimedialna obsługa Uczelni, transmisje na żywo w sieci Internet i/lub relacje filmowe offline z tych, doradztwo w zakresie rozwiązań audio-video dla j.o. Uczelni (Centrum Multimedialne).
  • Udostępnienie pracownikom naukowym Uczelni serwerów obliczeniowych wraz z oprogramowaniem narzędziowym i aplikacyjnym
  • Udostępnienie zainteresowanym jednostkom oraz pracownikom Uczelni bezpiecznej przestrzeni dyskowej dostępnej w dedykowanej sieci SAN (Storage Area Network) za pośrednictwem USK
  • Helpdesk
  • Zbiorcze zakupy oprogramowania

 

Dyrekcja Centrum Komputerowego

 

  • Mirosław Kopeć - dyrektor CK
  • Andrzej Bednarek - zastępca dyrektora ds. informatyzacji uczelni
  • Piotr Szefliński - zastępca dyrektora ds. technicznych